DOLAR 32,3607 0.17%
EURO 34,4602 -0.71%
ALTIN 2.437,27-0,95
BITCOIN %
İstanbul
17°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Sakarya’da yaşanan kazada yardım için otobüsten inenler de hayatını kaybetti
23 okunma

Sakarya’da yaşanan kazada yardım için otobüsten inenler de hayatını kaybetti

ABONE OL
29 Aralık 2023 00:18
Sakarya’da yaşanan kazada yardım için otobüsten inenler de hayatını kaybetti
0

BEĞENDİM

ABONE OL

SAKARYA’da yaşanan kazada yardım için otobüsten inenler de hayatını kaybetti. Trafik Uzmanı Alpay Lök, ” Türkiye’de şehirlerarası otobüslerde hızı sınırlayan, biz buna hız sınırlayıcı diyoruz, bunlar iptal. Fabrika çıkışlı otobüslerde 100 kilometreye ayarlı hız sınırlayıcılar var. Bunlar iptal ediliyor ve denetlenmiyor. ” dedi.Lök, “2022 yazında bir trafik mevzuatı var. Sarı yelek bulundurma zorunluluğu var. Siz arabadan indiğinizde sarı yelek takmak zorundasınız. Artı otoyollarda çelik bariyerin arkasına gitme zorunluluğu var. Bizde bu ne yazık ki takip edilmiyor.” diye konuştu.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun Sakarya mevkiinde 7 aracın yoğun sis nedeniyle zincirleme kaza yapmasıyla ilk belirlemelere göre 10 kişi hayatını kaybetti. 61 kişi de yaralandı. Olayda araçlarından yardım etmek için inen ve hayatını kaybedenlerin olduğu da belirlendi. Soruşturmanın devam ettiği kazaya ilişkin Trafik Uzmanı Alpay Lök, araçlardaki hız sınırlayıcılarının mutlaka devreye girmesine dikkat çekerek, kaza anında araçlarından inen yolculara da uyarılarda bulundu.

“HIZ SINIRLAYICILAR İPTAL EDİLİYOR”

Trafik Uzmanı Lök, “Kazalar tek nedenden olmuyor. Kazalar iki ya da üç nedenin bir araya gelmesinden oluyor. Otobüsler için en büyük risk ne yazık ki Türkiye’de şehirlerarası otobüslerde hızı sınırlayan, biz buna hıs sınırlayıcı diyoruz, bunlar iptal. Fabrika çıkışlı otobüslerde 100 kilometreye ayarlı hız sınırlayıcılar var. Bunlar iptal ediliyor ve denetlenmiyor. Araç muayenesi de bunu hafif kusur yapıyor. Gördüğünüz yollarda, otoyollarda, 120, 130, 140 kilometreyle giden otobüsler bir tek bizde var, bu normal değil. Kamyonlar 120-130 kilometreyle gidiyor. Niye biz hız artışlarına karşıyız ? Temel neden şu; kinetik enerji hızın karesiyle artıyor ve tahrip gücü de hızın karesiyle artıyor. Basit bir şey değil, çok yüksek bir risk. 100 ile arabaya çarptığınız zamandaki hasarla, 130 kilometreyle çarptığınızdaki hasar yüzde 30 fazla değil. Diyelim ki kazayı önleyemediniz. Yolcular emniyet kemeri takıyorsa, o zaman yolcuların yaralanmasını ve ölmesini engelleyebilirsiniz. Ne yazık ki bu da bizde sıkıntı. Bütün bunların hepsini yan yana getirirseniz riskler içinde çalışan bir sistemimiz var” ifadelerini kullandı.

KIŞ LASTİĞİ UYARISI

Lök, “Kış lastiğinin uluslararası bir sembolü var. 3 tepeli dağ içinde, kar tanesi. Buna biz kş lastiği diyoruz. Kanun kış lastiği diyor ne yazık ki tebliğde bu zorunlu değil. Sembolün olduğu lastikler kışın daha düşük sıcaklıklarda daha yüksek tutunma elde ediyor. Ne yazık ki burada da sorunlarımız var. Yolcularımızın emniyet kemeri takması gerekiyor, burada da sıkıntı var. Bu risklerin azaltılması lazım. Bunun için de tedbirlerin sıkılaştırılması lazım. Türkiye karayolundan yolcu taşıma sistemiyle dünyada en üst sıralarda. O zaman ona göre de tedbir alınması lazım. Otobüslerin Avrıpa’da üretim merkezi Türkiye, dünyaya emniyetli otobüsler satıyoruz, bunların da emniyetini kullanmamız lazım” dedi.

“ARAÇ MUAYENE MEVZUATIMIZI AVRUPA SEVİYESİNE GETİRMEMİZ LAZIM”

Lök, “Ocak ve Şubat aylarında soğuklar artacak ve göreceksiniz ne yazık ki Bolu’nun doğusunda özellikle gece yolculuklarında, Kayseri bölgesinde, Konya, Ankara bölgesinde otobüs kazaları olacak. Niye olacak? Çünkü otobüslerde şu lastik zorunlu değil. Araç muayene mevzuatımızı 2027’yi beklemeden Avrupa seviyesine getirmemiz lazım. Almanya’da sis farının nasıl kullanılacağı şöyle tanımlanmış.Görüş mesafesi 50 metrenin altındaysa sis lambalarını yakarsınız ama hızınızı da 50’ye düşürürsünüz. Bizde otoyolda görüyorum; sis var, aynı hızla gidiliyor, sis farı ve dörtlüler yakılıyor. Kimse mesafeyi artırmıyor” ifadelerini kullandı.

“TAKOGRAF ZORUNLULUĞUNU ZOR İŞLETİYORUZ”

Lök, “Araç takip sistemleri kurumsal şirketler için çok iyi bir denetim sistemi. Sürücünün ne kadar ekonomik, ne kadar tedbirli gittiğini de oradan takip edebiliyor. Aracın nerede olduğunu uzaktan takip edebiliyorlar. Kurumlaşmış bütün şirketlerde bu var fakat zorunluluk yok. Bunları ayrıca tartışmak lazım. Biz şu anda takograf zorunluluğunu zor işletiyoruz, hız sınırlayıcı zorunluluğunu işletemiyoruz, araç muayenemiz Avrupa seviyesinde değil ve de kış lastiğinde de birtakım yorum farklılıklarımız var. Bütün bunları halletmemiz lazım ki ondan sonra sıra araç takip sistemlerine gelsin” diye konuştu.

“HERKES KAZANIN YAKININA GİTMEK İSTİYOR”

Trafik Uzmanı Lök, “2022 yazında bir trafik mevzuatı var. Sarı yelek bulundurma zorunluluğu var. Siz arabadan indiğinizde sarı yelek takmak zorundasınız. Artı otoyollarda çelik bariyerin arkasına gitme zorunluluğu var. Bizde bu ne yazık ki takip edilmiyor. Herkes kazayı incelemek, yakınına gitmek istiyor. Belki biraz da yardım etmek istiyorlar. İnsan arabasını durdurup yardım etmeye çalışıyor fakat o sırada büyük riskler alıyor. Geçen sene Gaziantep’teki ikinci kaza aynı buradaki gibi yolcuların arasına giren araba bu kadar ölümle sonuçlanmazdı. Ben sarı yeleklere otobüslerde şahit olmadım. Otomobilinizde de bagajda 4 tane sarı yelek olması lazım. Bir yerde kaldıysanız, onu takmanız gerekiyor” dedi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıonline itibargaziantep escort bayangaziantep bayan escorthaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyat